VisitMons Logo

L'Excelsior

default textL'Excelsior
default text

L’Excelsior – Iconic brasserie on the Grand-Place of Mons

Step inside L’Excelsior, one of the most elegant and authentic spots on Mons’ Grand-Place. For over 100 years, this historic brasserie has charmed guests with its unique atmosphere and timeless appeal.

About the activity

Wi-Fi connection

Terrace

Languages

FR
NL
EN
IT

Green Chesterfield-style banquettes, flower-shaped lighting, and pastel art-deco stained glass create a warm and refined setting. The bar offers a wide selection of Belgian beers, served with expertise and care.

The kitchen features local specialties from the Mons region, including the delicious "côte de porc à la montoise" (creamy sauce with mushrooms and bacon) or the "al’berdouille" version (vegetable sauce), paired with golden homemade fries. A daily special, house-made steak tartare, and chef’s suggestions complete the menu.

Attentive and charming service adds to the experience. L’Excelsior is the kind of place where comfort food meets tradition — perfect for a classic and satisfying meal in the heart of Mons.

General Information

Opening hours

Ouvert 7 jours/7 de 9h30 à 23h00.

Contact Information

Address

29 Grand'Place,7000 Mons

Reviews

🇫🇷🇳🇱🇬🇧

These reviews are collected from Google Reviews

S
Shirley Ronval🇫🇷
14 June 2026

Nous avons attendu 20 minutes dans leur entrée (sur la terrasse) avec notre poussette pour être installé. Les 2 serveurs et le barman nous on regardé mais aucun ne sont venu nous installer ( peut être tard pour eux 21:40 un samedi soir), changer de métiers alors… étant nous même du métier, on a trouver ça aberrant… En sachant que les deux serveurs était assis sur le bord de la fenêtre dehors à notre arrivée, des que nous avons attendu pour être installé, il sont rentré à l’intérieur et ensuite nous on esquivez. C’est dommage, nous aurions été de bon clients.

S
Sébastien Luigi🇫🇷
10 May 2026

Pour boire un verre c'est impeccable mais pour manger passez votre chemin, un pichet de vin vraiment pas bon, deux plats sans goûts et qui demander un gros effort pour le terminer, 1 étoile pour le service, 1 pour le bar et 1 pour la belle présentation de l'assiette, ça ne vaux pas plus.

F
Fabrice BREGLER🇫🇷
8 May 2026

Beau lieu. Service correct et honnête. Des moules pas fraîches, remboursées

D
Daniël 17🇳🇱
25 April 2026

Balle tent niet heen gaan je krijgt bevroren eten met zoutblokke wat lijk op glas

J
Jessica Bascour🇫🇷
22 April 2026

Il faut savoir donner pour recevoir. Avec une table nombreuse la moindre des choses est d offrir une pause café a fuir le service antipathique et trop hautain.